به گزارش خودروکار، شرکتهای خودروسازی تویوتا و هوندا اعلام کردند در ماه سپتامبر، آمار فروششان در چین ۱۵ درصد افزایش یافته است.
نیسان هم آمار مشابهی را اعلام کرده است. چینیها سالجاری میلادی را با رشد کُند بازار خودرو آغاز کردند، اما این سومین ماه متوالی است که رشد قابلتوجهی را تجربه میکنند.
تحلیلگران اعتقاد دارند، خودروسازان خارجی برنده واقعی این جریان هستند و اغلب خودروسازان چینی بهرغم افزایش فروش امیدوارکننده در ماه آگوست، اکنون با روند رشد کمرمقی روبهرو هستند. در ماههای گذشته اختلافات سیاسی چین و کره جنوبی موجب تعطیلی موقت کارخانه هیوندایی شد. اما این وقفه نیز نتوانست روند رشد خودروسازان کرهای و ژاپنی را در بازار چین تغییر دهد.
این روند، خودروسازان را به در نظر گرفتن اهداف بلندپروازانه در بازار چین ترغیب کرده است. در این میان، تویوتا با هدف فروش یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو در چین، پیشتاز است.
منبع: دنیای اقتصاد
انتهای پیام/